استفاده bmw ازشارژ های الکتریکیepri
مرکز غیرانتفاعی تحقیقات برق ایالات متحده آمریکا(EPRI) با شرکت تولید کننده خودرو BMW برای آزمایش بستر یکپارچهسازی خودروهای الکتریکی همکاری مینماید. این بستر جهت مدیریت شارژ خودروهای الکتریکی توسط شرکتهای برق طراحی شده است و فرآیند شارژ خودروهای الکتریکی با قابلیت اتصال به شبکه(PEV) را به عنوان فرآیند تقاضای شارژ شناسایی مینماید. تقاضای شارژ امکان برنامهریزی شارژ خودروهای الکتریکی را برای زمانیهایی از روز که تقاضای برق کم است امکان پذیر مینماید. به ادعای شرکت سازنده، رانندگان خودروهای BMW i میتواند سالانه 400 دلار در هزینه صورتحساب برق خود صرفه جویی نمایند. EPRI با هشت خودروساز و 15 شرکت برق در آمریکا برای توسعه یک رابط کاربری به منظور برنامهریزی برای شارژ خودروها در زمان دسترسی به انرژیهای تجدیدپذیر همکاری خواهد داشت و امکان استفاده از مزایای تغییرات زمان واقعی قیمت برق به منظور کاهش هزینه شارژ ایجاد میگردد. این همکاری به رهبری EPRI، امکان ارزیابی عملی بودن استانداردهای مخابراتی را برای شرکتهای برق، خودروسازان و سایر ارائهدهندگان خدمات فراهم میآورد. این استانداردهای مخابراتی توسط انجمن مهندسین خودرو[4]، کمیسیون بینالمللی الکتروتکنیک(IEC)، سازمان بینالمللی استاندارد(ISO) و اتحادیه پاسخگویی بار خودکار(OpenADR)[5] جهت بکارگیری خودرو های الکتریکی تعیین شده است. بسیاری از شرکتهای توزیع و انتقال برق ایالات متحده از قبیل شرکتهای Energy DTE، Energy Duke، PJM، شرکت برق کالیفرنیای جنوبی، شرکت برق و گاز Pacefic، شرکتهای برق و گاز سن دیه گو و .... در ساخت و توسعه این طرح مشارکت داشتهاند. همچنین شرکت BMW با شرکت IPKeys Technologies که یک شریک استراتژیک در دولت فدرال در بخشهای تجاری و انرژی است همکاری مینماید. این شرکت در زمینه توسعه، یکپارچهسازی و توسعه برنامههای پاسخگویی بار فعالیت نموده و از اعضای هیات مدیره اتحادیه OpenADR نیز میباشد. در ژوئن سال 2014، شرکت BMW برنامه شارژ هوشمند خودروهای الکتریکی را بر روی تلفنهای همراه ارائه نمود که پس از راهاندازی خودرو الکتریکی BMW i3، به مشتریان امکان انتخاب بهترین زمان و نرخ شارژ خودرو در منزل را فراهم مینماید. این برنامه در سال 2015 در آمریکا برای خودرو های BMW i3 و BMW i8 در دسترس خواهد بود.
منبع : اخبار و مقالات صنعت