مهندسان : دنیای مکانیک و مکاترونیک

فعالیت در حوزه مهندسی مکانیک ومکاترونیک وامور وابسته

مهندسان : دنیای مکانیک و مکاترونیک

فعالیت در حوزه مهندسی مکانیک ومکاترونیک وامور وابسته

مهندسی مکانیک در قران 1

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲ ب.ظ
سیالات در قران
آیه 45 سوره مبارکه نور- "و خداوند هر جنبده ای را از آبی آفرید". در ادامه اینگونه میفرماید که با اینکه اصل همه آنها به آب باز میگردد با این حال خلقتهای بسیار متفاوت و شگفت انگیزی دارند:"گروهی از آنها بر شکم خود راه میروند و گروهی بر روی دوپا و گروهی روی چهارپا" تازه منحصر به اینها نیست و "خداوند هرچه را اراده کند می آفریند چرا که خداوند بر همه چیز تواناست".

منظور از این آب چیست؟!!
خلاصه بگویم که طبق احادیت و روایات و نظر عقلانی مفسران و وجود برخی فرضیه های علمی این آب،آب نطفه نیست. چون همه جنبدگان از آب نطفه به وجود نمی آیند زیرا حیوانات تک سلولی و بعضی دیگر حیوانات که مصداق جنبنده(دابه) هستند، از طریق تقسیم سلولها به وجود می آیند نه از نطفه. دو بحث دیگر برای این آب هست، اینکه منظور، پیدایش نخستین موجودات است، زیرا هم طبق بعضی از روایات اسلامی اولین موجودی را که خدا آفریده آب بوده و انسانها را بعداً از آن آب آفرید ئ هم طبق فرضیه های علمی جدید نخستین جوانه حیات در دریا ها ظاهر شده، و این پدیده قبل از همه جا بر اعماق یا کنار دریا ها حاکم شده است.
و بحث دیگر که منظور از خلقت موجودات زنده از آب این است که در حال حاضر آب ماده اصلی آنها را تشکیل میدهد وقسمت عمده ساختمان آنها آب است و بدون آب هیچ موجود زنده ای نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.
به راستی چه بزرگ است خدایی که اینهمه موجودات زنده را با این تنوع وسیع آفریده و به هرکدام آنچه را نیاز داشتند بخشیده. وچه عظیم است قدرت و علمش که برای هر کدام متناسب با شرایط و نیازهایش آنچه را لازم بوده قرار داده است، و عجب اینکه همه آنها در آغاز از یک آب و کمی از مواد ساده زمین آفریده شده است

.منبع وبلاگ http://hamed38.blogfa.com

social code موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۲
محمد عباسی

نظرات  (۳)

با این همه هنوز ما خوب درکش نکردیم، دیگه خدارو باید چه جوری شناخت؟!
یاد یه قسمت از آهنگ رضا صادقی افتادم. 
قربونت برم خدا؛ چقدر غریبی رو زمین!!
پاسخ:
واقعا همین طوره
۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۱:۳۰ کمی بودن ...
خیلی خوب بود
جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">