مهندسان : دنیای مکانیک و مکاترونیک

فعالیت در حوزه مهندسی مکانیک ومکاترونیک وامور وابسته

مهندسان : دنیای مکانیک و مکاترونیک

فعالیت در حوزه مهندسی مکانیک ومکاترونیک وامور وابسته

معرفی شرکت تسدید پیشتاز در ساخت سازه های دریایی

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ب.ظ

در حال حاضر شرکت تسدید در اجرای پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی بصورت (EPC) و یا Turn key در بخش خشکی و در بخش دریا شناخته می شود و با داشتن گواهی نامه‌های بین‌المللی معتبر از جمله تقدیرنامه دو ستاره تعالی سازمانی (EFQM)،یکی از نامدار ترین شرکت‌ها در این عرصه است.
این شرکت همچنین با ساخت 11 جاکت نفتی که یکی از آن‌ها بزرگترین سکوی نفتی خاورمیانه است و همچنین اجرای خطوط لوله و کابل‌گذاری زیردریایی مناطق نفتی رشادت-ایلام وسلمان-ابوذر و نوروز، از شرکت‌های پیشرو در صنعت فراساحل کشور است.
پروژه‌هایی همچون «اجرای خطوط لوله فلزی واحد لخته‌گیری تاسیسات فشار گاز سلمان»، «ساخت پل‌ها، سه پایه‌ها و مشعل‌های فازهای 9و10 پارس جنوبی»، « موتور ژنراتور گازسوز به همراه سیستم بازیافت حرارت (CHP)»،
« احداث خط لوله 16 اینچ حدفاصل آبادان تا نظامیه اهواز»،
« توسعه و نوسازی جاکت‌های میدان نفتی رشادت»،« طرح اضطراری توسعه سکوی هنگام»، « ساخت جاکت‌ میدان گازی هنگام» «اجرای لوله گذاری خطوط لوله درون میدان (Infield) میادین نفتی ایلام و سلمان ، ابوذر- نوروز»، «ساخت جاکت میدان نفتی فروزان»، « ساخت جاکت‌های فاز 19 پارس جنوبی»در شرکت تسدید انجام و تحویل داده شده است
همچنین پروژ‌ه‌هایی مانند« احداث پالایشگاه نمک‌زدایی لب سفید»، « احداث خط لوله و کابل‌های زیردریایی رشادت»و«الحاقیه نصب تجهیزات piping به سکوی spp1» و« طرح توسعه وافزایش ظرفیت میدان نفتی فروزان» جزو برنامه‌های در دست انجام شرکت تسدید است.
شرکت تسدید برای اولین بار درایران موفق به احداث و راه‌اندازی یک واحد نیروگاه تولید همزمان برق و بخار(CHP) به ظرفیت 4 مگاوات برای وزارت نیرو شده است.
این شرکت در سال 1391 در موفق به « ثبت شش میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه ناتوان کننده در انجام پروژه‌ها» شده است.
یکی دیگر از موفقیت‌های بدست آمده در این شرکت ارتقاء 157رتبه در میان 300 شرکت برتر کشور (IMI) از نظر فروش و درآمد در سال 91 بود. این شرکت همچنین با ادامه روند بومی سازی موفق به بومی کردن تکنولوژی فراساحل در همه زمینه‌ها به خصوص تربیت نیروهای انسانی متعهد به صنعت فراساحل بود.
با خرید به موقع کالا و تجهیزات پروژه‌ها با توجه به شرایط ایجاد شده به واسطه تحریم‌ها عملکرد تسدید مثبت ارزیابی شد و از همین رو در سال گذشته موفق به اخذ گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری پایه یک نفت و گاز، پایه پنج آب و پایه پنج صنعت و معدن از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شد.
در راستای تأیید کیفیت کاری و داشتن مزیت رقابتی در مناقصات و توسعه بازار و برآورد سازی نیازها و انتظارات همه ذینفعان با تاکید بر افزایش رضایت مشتری و حفاظت از محیط زیست و رسیدن به توسعه پایدار نسبت به دریافت و به روز رسانی مدارک بین‌المللی سیستم‌های مدیریت از شرکت TUV Rheinland وابسته به Group TUV آلمان و دریافت تقدیرنامه دو ستاره تعالی سازمانی EFQM از دبیرخانه جایزه ملی نایل آمد.
این شرکت همچنین در راستای سیاست‌های سند چشم‌انداز ایران 1404، در نظر دارد طی سه سال آینده جزو سه شرکت برتر پیمانکاری پروژه‌های فراساحل(offshore) در کشور قرار گیرد. همچنین در برنامه‌های آتی این شرکت است که طی سه سال آینده جزو 20 شرکت برتر پیمانکاری پروژه‌های خشکی (onshore) در کشور باشد.
این شرکت در نظر دارد با حضور فعال و چشمگیر در بازارهای هدف بین‌المللی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی جزو ده شرکت برتر ایران قرار گیرد.
همچنین این شرکت قصد دارد با پیاده سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت، ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست (HSEQ) و مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در صنعت نفت کشور جزو برترین‌ها (شرکت‌های متعالی) باشد .
طی سه سال آینده افزایش شاخص‌ها در توسعه نیروی انسانی را داشته و تربیت بهترین نیروهای فراساحل درکشور طی سه سال آینده از جمله اهدافی که برای تسدید تعریف شده است.
با توجه به ساختار شرکت تسدید که ترکیبی از متخصصان با سابقه، خوشنام درصنایع فراساحل و مهندسان جوان، خلاق است،این موضوع فرصتی استثنایی را دریک شرکت ایرانی بوجود آورده تا با برخورداری ازدانش فنی و تجربیات مفید در طراحی، مهندسی، خرید و ساخت در کنار انتقال دانش( از شرکت‌های داخلی و خارجی)، به شرکتی چابک و چالاک در انجام پروژه‌ها تبدیل شود. تسدید می تواند با استفاده از تجربه‌های گران‌بهای کسب شده در پروژه‌های قبلی ظرفیت خوبی ایجاد نماید. زیرا شرایط و محیط کسب و کار کشور دارای ظرفیت انجام کار زیادی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو گاهی است که متاسفانه این ظرفیت ملی بی‌استفاده مانده است. این شرکت با داشتن توانایی‌های ویژه در بخش‌های مهندسی، تامین کالا و تجهیزات و اجرای زود هنگام پروژه‌ها دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که متاسفانه با کمبود کار روبرو شده است.
نوآوری‌های انجام شده درپروژه‌های شرکت به شرح ذیل است:
کاهش 15 کیلومتری ساخت خط لوله نفت آبادان به اهواز و دریافت مبلغ ده میلیارد ریال مهندسی ارزش، احداث و راه اندازی واحد نیروگاهی تولید همزمان برق و بخار(CHP) به ظرفیت 4 مگاوات(برای اولین بار درایران)، انجام مهندسی تفضیلی پروژه پالایشگاه نمک‌زدایی لب سفید(با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز) با واحد‌های مختلف مهندسی از قبیل عمران، برق، ابزار دقیق، فرآیند، مکانیک، طراحی، خرید، ساخت و نصب 11دستگاه جاکت به وزن تقریبی 22500 تن، انجام مهندسی تفضیلی پروژه ساخت دکل سکوی نفتی هنگام، طراحی، مهندسی، خرید، ساخت و نصب بزرگترین جاکت (سکوی) دریایی- نفتی درخاورمیانه باوزن تقریبی 4500 تن، تولید مدارک مهندسی به همراه پیمانکارخارجی و کنترل کلیه مدارک تولید شده و تایید آن‌ها در پروژه‌های ملی، خط لوله و کابل زیردریایی میدان رشادت (بین جزیره لاوان تا منطقه نفتی رشادت)و خط لوله زیردریایی حوزه‌های نفتی ایلام و سلمان- ابوذر و نوروز (در مجموع حدود 200 کیلومتر خط لوله زیردریایی).
شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید با هدف تلاش در جهت اعتلای مدیریت و اجرای پروژه‌های مربوطه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و ... مصمم است با توکل بر عنایات خداوند متعال و با بازوان توانمند ایرانی، در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با انجام پروژه‌های ملی، منطقه ای و بین المللی در راستای حرکت به سوی خودکفایی، نقش مهم و پر رنگی در توسعه کشور ایفا نموده و با حرکت در مسیر تعالی، امسال نیز بتواند با حضور در جایزه ملی EFQM تقدیرنامه سه ستاره را کسب نماید. با نگاهی به سطح پروژه‌ها، و همچنین میزان گردش مالی (Turnover)می‌توان نتیجه گرفت که شرکت تسدید جزو شرکت‌های برتر درانجام پروژه‌های فراساحل وخشکی در سطح ملی و منطقه‌ای است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">